Wie zijn we

Ons website-adres is: https://www.vereniging-onsrecht.nl.

Welke persoonlijke gegevens we verzamelen en waarom we die verzamelen

Reacties

Als bezoekers reacties achterlaten op de site, verzamelen we de gegevens getoond in het reactieformulier, het IP-adres van de bezoeker en de browser user agent om te helpen spam te detecteren.

Een geanonimiseerde string, gemaakt op basis van je e-mailadres (dit wordt ook een hash genoemd) kan worden gestuurd naar de Gravatar service indien je dit gebruikt. De privacybeleidspagina kun je hier vinden: https://automattic.com/privacy/. Nadat je reactie is goedgekeurd, is je profielfoto publiekelijk zichtbaar in de context van je reactie.

Media

Als je een geregistreerde gebruiker bent en afbeeldingen naar de site upload, moet je voorkomen dat je afbeeldingen uploadt met daarin EXIF GPS locatie gegevens. Bezoekers van de website kunnen de afbeeldingen van de website downloaden en de locatiegegevens inzien.

Ingesloten inhoud van andere websites

Berichten op deze site kunnen ingesloten (embedded) inhoud bevatten (bijvoorbeeld video’s, afbeeldingen, berichten, etc.). Ingesloten inhoud van andere websites gedraagt zich exact hetzelfde alsof de bezoeker deze andere website heeft bezocht.

Met wie we jouw data delen.

Vereniging Ons Recht doet er alles aan om uw privacy te beschermen. Wij slaan dan ook alleen die gegevens op die voor onze diensten noodzakelijk zijn om deze zo optimaal mogelijk te laten functioneren en die het mogelijk maken met u te communiceren.

Concreet betekent dit dat van abonnees op onze nieuwsbrief en onze leden pagina’s hun  e-mailadres, wachtwoord en adresgegevens worden bewaard. Deze gegevens zijn noodzakelijk om het beschermde gedeelte van de Vereniging Ons Recht-website te kunnen bezoeken, om de Vereniging Ons Recht-magazines (nieuws, vakliteratuur, vacatures) naar de abonnees te kunnen versturen en om facturen te kunnen versturen.
Van onderwijsabonnees worden de adresgegevens opgeslagen, omdat deze abonnees lezingen en cursus volgen als ook facturen ontvangen.
De wachtwoorden van alle abonnees worden versleuteld opgeslagen.

Vereniging Ons Recht zal de gegevens van het gebruik van de magazines en de website gebruiken ter analyse, aanpassing en verbetering van haar dienstverlening. Deze analyse vindt niet plaats op klant- en/of factuurniveau.

De infrastructuur van Vereniging Ons Recht is beveiligd om te voorkomen dat onbevoegden toegang hebben tot de gegevens van de gebruikers. Dat geldt voor zowel de website als voor de database waarin de abonneegegevens zijn opgeslagen.

Hoe lang we jouw data bewaren.

Dit bevat gegevens die we verplicht moeten bewaren in verband met administratieve, wettelijke of beveiligings doeleinden.

Wanneer je een reactie achterlaat dan wordt die reactie en de metadata van die reactie word bewaard. Op deze manier kunnen we vervolgreacties automatisch herkennen en goedkeuren in plaats van dat we ze moeten modereren.

Voor gebruikers die geregistreerd op onze website (indien van toepassing), bewaren we ook persoonlijke informatie in hun gebruikersprofiel. Alle gebruikers kunnen hun persoonlijke informatie bekijken, wijzigen of verwijderen op ieder moment (de gebruikersnaam kan niet gewijzigd worden). Website beheerders kunnen deze informatie ook bekijken en wijzigen.

Waar we jouw data naartoe sturen.

Reacties van bezoekers kunnen door een geautomatiseerde spamdetectie service geleid worden.

– lezen uw browserinstellingen om onze website optimaal op uw beeldscherm te kunnen weergeven
– sporen misbruik op van onze website en diensten, door bijvoorbeeld een aantal opeenvolgende mislukte inlogpogingen te registreren
– zorgen voor een gelijkmatige belasting van de website, waardoor de site goed bereikbaar blijft
– slaan inloggegevens op, zodat u deze niet elke keer opnieuw hoeft in te voeren.

– het bijhouden van het aantal bezoekers op onze webpagina’s
– het bijhouden van de tijdsduur die elke bezoeker doorbrengt op onze webpagina’s
– het bijhouden van de volgorde waarin een bezoeker pagina’s bezoekt
– het beoordelen welke delen van onze site aanpassing behoeven
– het anderszins optimaliseren van de website.

Welke datalek procedures we geïmplementeerd hebben.

Wij volgen daar voor de AVG wet.

Met welke derde partijen we data delen.

Dit is aan de organisatie van de vereniging en Stichting recht onze toezichthouder op statuten en vereniging regels.

Firefox
Google Chrome
Internet Explorer
Opera
Safari

Voor meer informatie kunt u ook terecht bij your online choices, een gids voor online behavorial advertising.

Tot slot:

De vereniging Ons Recht. 1 april 2020